View unanswered posts | View active topics It is currently Tue Sep 17, 2019 5:00 pm



Reply to topic  [ 7 posts ] 
 Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG 
Author Message
Am I a bot?
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2011 12:44 pm
Posts: 12
Location: Kavala, Greece
Post Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
Χαιρετώ άπαντες τους αναγνώστες του forum και τα μέλη του συλλόγου ΕΣΠΑΙΡΟΣ.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον φίλτατο Nocture που γνωρίζω εδώ και κάποια χρόνια για την πρόσκληση και τιμή που μου κάνει να παρουσιάσω μέσω του forum του συλλόγου σας το παιχνίδι Ρόλων και Φαντασίας Heroic Chronicles που εγώ βέβαια θα το αποκαλώ με την Ελληνική του ονομασία Ηρωικά Χρονικά.

Το RPG Ηρωικά Χρονικά κατασκευάζεται από το 2000 που συνέλαβα την ιδέα όταν ακόμα φοιτούσα στην Αγγλία και τεστάρεται και γράφεται τα τελευταία 11 χρόνια με πυρετώδης ρυθμούς. Στόχος μου είναι η έκδοσή του στις αγορές το 4ο τρίμηνο του 2012 (θεού θέλοντος). Έχει παρουσιαστεί στο κοινό στα Φεστιβάλ της Θέρμης το 2008 και φέτος το 2011. Το φθινόπωρο/χειμώνα που μας έρχεται θα γίνει και κάποια παρουσίαση στην Αθήνα μόλις μπούν κάποια πράγματα σε μία σειρά.

Το σύστημα είναι ένα αμάλγαμα από πολλά άλλα συστήματα αλλά κατά κύριο λόγο χρησιμοποιεί το d20 για τις κυριότερες ζαριές του (επίθεση, άμυνα, reaction checks κλπ). Τα skills λειτουργούν με ένα διαφορετικό σύστημα καθώς με βάση το επίπεδο που γνωρίζεις ένα skill, ρίχνεις το check και με διαφορετικό ζάρι. Επίσης για τις ανάγκες του συστήματος μαγείας χρησιμοποιείται το d100 για συγκεκριμένα checks. Όπως καταλαβαίνετε είναι δύσκολο να αναλύσω τα πάντα σε ένα post γι αυτό θα το πάρω τμηματικά για να γίνω και πιο κατανοητός.

Θεωρώ πως κάθε σύστημα που σέβεται τους οπαδούς που θέλει να έχει δίνει επιλογές. Όσο το δυνατόν περισσότερες. Πιστεύω οτι το βάθος σε ένα σύστημα το κάνει αφενός μέν ανεξάντλητο και αφετέρου πιο ενδιαφέρον για τον παίκτη που έχει συνεχώς νέα πράγματα να κάνει και να ανακαλύψει σχετικά με το χαρακτήρα του. Με αυτή τη λογική το σύστημα των Ηρωικών Χρονικών δέν λειτουργεί με την συνηθισμένη εξέλιξη μέσω επιπέδων εμπειρίας (level advancement) αλλά χρησιμοποιεί ένα διαφορετικό τρόπο εξέλιξης παρέχοντας στον παίκτη progression points (φανταστείτε το σαν experience points) που τα διανέμει σε επιλογές που θέλει αναβαθμίζοντας το χαρακτήρα του. Οι γνωστοί συνδιασμοί για κάθε κλάση χαρακτήρα (ονομάζεται profession στα Ηρωικά Χρονικά) είναι τριψήφιοι μέχρι στιγμής (φιλοδοξούμε και για τετραψήφιους δυνατούς συνδιασμούς στο μέλλον).

Η δημιουργία χαρακτήρα γίνεται με τη μορφή ενός ερωτηματολογίου. Ο παίκτης βρίσκεται αντιμέτωπος με 24 ερωτήσεις που δίνουν έναν αριθμό πιθανών απαντήσεων. Οι ερωτήσεις γίνονται με βάση την εξέλιξη του χαρακτήρα καθώς οριμάζει έως και την ενηλικίωσή του οπότε και αναλαμβάνει πλέον το ρόλο του Ήρωα ή Αντιήρωα (Ηρωικά Χρονικά λέγεται στο κάτω κάτω). Σε κάθε ερώτηση υπάρχει μία ή περισσότερες αμοιβές που αναποκρίνονται σε κάποιο από τα 7 Abilities του χαρακτήρα (Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence, Wits, Perception, Charisma). Ο παίκτης ρίχνει ένα ζάρι (1d20) αφού έχει επιλέξει την απάντηση που θα έδινε ο χαρακτήρας του στην υποθετική κατάσταση της ερώτησης και με βάση τη ζαριά κρίνεται πόσο πετυχημένα ή αποτυχημένα θα είχε αντιδράσει στη δεδομένη στιγμή. Στη συνέχεια μέσα από έναν πίνακα που έχει ο Χρονικογράφος (ο αντίστοιχος DM στα Ηρωικά Χρονικά) - ή ένα αρχείο Excel που το μετατρέπει άμεσα - βγαίνουν τα αρχικά στατιστικά του χαρακτήρα. Όπως είναι λογικό να σκεφτεί κανείς εάν κάποιος ήθελε να φτιάξει έναν πολεμιστή και έχει επιλέξει πιο πνευματικού τύπου απαντήσεις ίσως του βγεί κάτι άλλο. Ναί η λογική του creation είναι οτι αντί να επιλέγεις τί να παίξεις μπορείς να απαντήσεις ελεύθερα και να δείς τί σου ταιριάζει καλύτερα με βάση τα γούστα σου τη στιγμή που ξεκινάει το campaign. Ωστόσο επειδή υπάρχουν και οι ανάγκες α) τον γρήγορων character creation και β) οι παίκτες να εστιάσουν στα abilities που θέλουν για ένα συγκεκριμένο profession, ο Χρονικογράφος μπορεί να επισημάνει κατευθείαν στον παίκτη ποιές απαντήσεις τον ενδιαφέρουν ή να ετοιμάσει το χαρακτήρα με ένα εναλλακτικό σύστημα ρίχνοντας ζάρια για να βγούν τα abilities του.

Σε αυτό το σημείο ο χαρακτήρας έχει την επιλογή να επιλέξει από έως και 2 backgrounds που του δίνουν κάποια χαρακτηριστικά αλλά και απαιτήσεις στον μελλοντικό τρόπο υπόδησης του χαρακτήρα του.

Στη συνέχεια ο χαρακτήρας έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από μία τεράστια γκάμα ικανοτήτων που στα Ηρωικά Χρονικά ονομάζονται talents (όπως αλλού υπάρχουν feats κλπ). Κάθε talent έχει 6 κατηγορίες και δίνει τουλάχιστον 2 επιλογές ανά επίπεδο και ενίοτε και κάποια στάνταρ επιβράβευση με την απόκτηση κάποιας κατηγορίας. Κάθε χαρακτήρας έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα 3 profession talents του και στη συνέχεια αποκτάει επιλογές από 6 περίπου Orientation talents (Orientation είναι η ομάδα των profession που έχουν το ίδιο στυλ ή φιλοσοφία λειτουργίας - π.χ. o Soldier, ο Battle Rager και ο Paladin ανήκουν στο Orientation των Warriors). Επίσης με βάση τη φυλή και το βασίλειο που ανήκει επιλέγει και από ένα Racial Talent που είναι μοναδικό ανά φυλή και βασίλειο (με περίπου 20 επιλογές έκαστο).

Μιάς και αναφέρθηκα σε φυλές και βασίλεια θα ήταν καλό να αναφέρω οτι παράλληλα με το σύστημα των Ηρωικών Χρονικών έχω κατασκευάσει έναν fantasy κόσμο πάνω στον οποίο γράφω και μία σειρά από μυθιστορήματα που σκοπεύω να εκδώσω μετά την κυκλοφορία του συστήματος (ή παράλληλα...) και το σύστημα άν και έχει κατασκευαστεί με τη λογική ενός πιο generic συστήματος ωστόσο έχει σημεία που πατάει πάνω σε αυτόν τον κόσμο. Για παράδειγμα θα ήθελα να αναφέρω οτι οι διαθέσιμες playable φυλές μέχρι στιγμής είναι οι Άνθρωποι με επιλογή από 6 διαφορετικά βασίλεια, οι Νάνοι με 2 διαφορετικά, οι Naedral μία εξωτική φυλή που είναι οι μεγαλύτεροι γνώστες μαγείας στον κόσμο και δέν είναι γηγενείς αυτού και οι Βάρβαροι που είναι άνθρωποι στην όψη αλλά έχουν ύψος περίπου 2.30-2.50 μέτρα και τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά και πολιτισμό (για αυτό τους θεωρώ και διαφορετική φυλή).

Τα διαθέσιμα professions για να παίξει κανείς είναι τα εξής:

Orientation Warriors
Soldier, Battle Rager, Zealot
Orientation Naturalists
Scout, Hunter

Orientation Priests
Κληρικός της X θεότητας (έχουν δημιουργηθεί 7 μέχρι στιγμής), Σαμάνος (υπό κατασκευή)

Orientation Magic-Users
Μάγος (με πολλά διαφορετικά profession talent και επιλογές στον τρόπο παιχνιδιού)

Orientation Rogues
Scoundrel, Stalker

Orientation Gallants (υπό κατασκευή)
Bard, Engineer, Noble.

Σε αυτό το σημείο κλείνω το πρώτο post για να πάρετε μία ανάσα και να επεξεργαστείτε το κείμενο πριν συνεχίσω εξηγώντας πώς λειτουργούν τα reactions, τα skills και το πώς αυξάνεται η εμπειρία in game σε αυτά.

Φυσικά περιμένω ερωτήσεις για οτιδήποτε σας ενδιαφέρει και θα μπορούσα να επεξηγήσω (λαμβάνοντας υπόψη πάντα οτι δέν έχω γράψει τα πάντα σε ένα τόσο μικρό πλαίσιο αναφοράς). Παρακαλώ να υποβάλλετε τις ερωτήσεις σας στο άλλο thread που είχε την καλοσύνη να δημιουργήσει ο Nocture:
http://www.espairos.gr/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1891

Ευχαριστώ

_________________
Κοσμάς Ιωαννίδης
Δημιουργός Ηρωικών Χρονικών

http://www.heroicchronicles.com
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Heroic-Chronicles/153535434717229


Last edited by Dwellyn on Tue Jun 14, 2011 10:56 am, edited 3 times in total.



Sat Jun 11, 2011 11:39 am
Profile
Am I a bot?
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2011 12:44 pm
Posts: 12
Location: Kavala, Greece
Post Re: Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
Συνεχίζω λοιπόν με τα reactions. Τα reactions είναι ο ακρογωνιαίος λίθος όλου του συστήματος καθώς επηρεάζουν τα πάντα. Και εννοώ τα πάντα. Υπάρχουν 7 Reactions καθένα από τα οποία επηρεάζεται από 2 abilities (ένα πρωτεύον και ένα δευτερεύον).
Physique, Reflexes, Athletics, Intuition, Learning, Will και Bearing.

Ένα παράδειγμα είναι το Physique (η μυική διάπλαση ενός χαρακτήρα, η ικανότητα να σηκώνει βάρη, να αντέχει σε κακουχίες σωματικά κλπ). Επηρεάζεται από τα Strength (Πρωτεύον ability) και Constitution (δευτερεύων). Ένας Χαρακτήρας με Strength 15 (+5 mod) και Constitution 14 (+4 mod) θα είχε Physique: 5+3 = +8.

Το δευτερεύον ability δίνει πάντα -1 score σε σχέσει με το πραγματικό score. Όλα τα abilities υπάρχουν 2 φορές σε όλα τα reaction καθιστώντας το σύστημα εντελώς balanced. Δέ μπορείς να είσαι σε όλα καλός ούτε και θα πείς ποτέ οτι θα επενδύσω μόνο σε αυτά τα abilities. Όλα χρειάζονται κάπου. Τα reactions ρολλάρονται με d20 και χρειάζονται για τα πάντα όπως είπα και πριν. Π.χ. το initiative σε μία μάχη είναι d20 - Weapon Speed + Reflexes + X (οτιδήποτε ability επηρεάζει την ταχύτητα). To Dodge πέρνει από το Reflexes. Ένα Resistance check vs Cold είναι ουσιαστικά ένα Physique check. Το Athletics επηρεάζει την ικανότητα ενός χαρακτήρα να πέρνει ενέργειες σε καταστάσεις μάχης. Το Learning την ικανότητά του να μάθει ένα νέο skill γρήγορα, αλλά και το πόσα πράγματα μπορεί να μαθαίνει ταυτόχρονα. Και η λίστα πάει λέγοντας...

Στο τέλος ενός session με τα progression points που πέρνει ένας χαρακτήρας μπορεί να επενδύσει και να ερευνήσει την αύξηση ενός reaction έως και 6 φορές συνολικά στην καριέρα του σάν adventurer. Άρα τα reactions αυξάνονται ανεβάζοντας abilities, επενδύοντας ranks με research και φυσικά μέσω spells/buffs κλπ.

Στο επόμενο post θα εξηγήσω πώς λειτουργούν τα skills.

_________________
Κοσμάς Ιωαννίδης
Δημιουργός Ηρωικών Χρονικών

http://www.heroicchronicles.com
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Heroic-Chronicles/153535434717229


Sat Jun 11, 2011 1:11 pm
Profile
Am I a bot?
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2011 12:44 pm
Posts: 12
Location: Kavala, Greece
Post Re: Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
Σε αυτό το post θα παρουσιάσω αναλυτικά το πώς λειτουργούν τα skills στα Ηρωικά Χρονικά. Αξίζει να αναφέρω οτι αρχικά υπήρχαν πολλά ακόμη skills που συλλογιζόμασταν να εφαρμόσουμε αλλά τελικά καταλήξαμε σε 35 που είναι όλα όσα κρίναμε απολύτως αναγκαία και σύμφωνα με το adventuring πνεύμα ενός RPG στο στύλ των Ηρωικών Χρονικών. Βγάλαμε έτσι skills τύπου Diplomacy ή Eating (ναί ναί καλά ακούσατε – AD&D 2nd ed: Complete Book of Humanoids).

Στα Ηρωικά Χρονικά λοιπόν υπάρχουν 3 ειδών skills:

Basic
Τα γνωρίζουν όλοι οι χαρακτήρες από τη δημιουργία τους, ανεξαρτήτως φυλής, καταγωγής και profession. Ενδεικτικά θα αναφέρω τα: Awareness, Sleight of Hand, Climbing, Swimming.

Advanced
Είναι skills που απαιτούν ελαφρώς περισσότερη εξειδίκευση, άν και είναι προσβάσιμα εύκολα σε όλους τους χαρακτήρες με ένα μικρό κόστος στην εκμάθηση. Ενδεικτικά αναφέρω τα: Kingdom Culture, Riding, Survival.

Expert
Αυτή η ομάδα skills απαιτεί πλήρη εξειδίκευση και υποστήριξη από το profession και το RP του χαρακτήρα. Κοστίζουν περισσότερο για να εκπαιδευτούν. Παραδείγματα αυτής της ομάδας είναι skills όπως τα: Alchemy, Craft: Blacksmithing, History, Dead Languages και Trading.

Η γνώση κάθε skill χωρίζεται σε 6 κατηγορίες. Ανάλογα την κατηγορία που γνωρίζει ο κάθε χαρακτήρας ρίχνει με το αντίστοιχο ζάρι (ή σέτ από ζάρια) και προσθέτει το Reaction που επηρεάζει το συγκεκριμένο skill.

Κατηγορία 1 (Novice): Ρίχνει με 1d4.
Κατηγορία 2 (Skilled): Ρίχνει με 1d6.
Κατηγορία 3 (Experienced): Ρίχνει με 1d8.
Κατηγορία 4 (Expert): Ρίχνει με 1d10.
Κατηγορία 5 (Master): Ρίχνει με 2d6.
Κατηγορία 6 (Grand Master): Ρίχνει με 2d8.

Ο λόγος που στις τελευταίες 2 κατηγορίες το skill check γίνεται με 2 ζάρια είναι γιατί θεωρώ οτι ο χαρακτήρας που έχει κάνει άπειρες φορές τα βασικά δέ γίνεται να φέρει 1 δηλαδή να αποτύχει με fumble. Αντιθέτως έχει καλύτερα μέσα αποτελέσματα (average). Επίσης επειδή τα skill DC διαβαθμίζονται και αυτά σε 6 κατηγορίες, είναι αδύνατον κάποιος χαρακτήρας να πετύχει εύκολα skill checks των κατηγοριών 5 και 6 χωρίς μεγάλα Reaction scores.

Για να γίνει καλύτερα αυτό αντιληπτό θα παρουσιάσω το Awareness που είναι ένα Basic skill που κατέχουν όλοι οι χαρακτήρες.

Awareness (Όραση, Ακοή, Ανάγνωση Χειλιών)
Το Awareness είναι η βασική ικανότητα της παρατήρησης πραγμάτων που συμβαίνουν γύρω, ακόμη κι όταν δεν επιδιώκουμε συνειδητά να τα αντιληφθούμε. Το Awareness περιγράφει την προσοχή μας προς τον έξω κόσμο, είτε όντας απασχολημένοι είτε όχι. Χρησιμοποιείται καλύτερα όταν ο χαρακτήρας επιχειρεί να αντιληφθεί φυσικά ερεθίσματα (και όχι διαθέσεις, ψυχολογία ή στοιχεία σε ένα χώρο).
Κατηγορία 1 (DC 4): Ο χαρακτήρας μπορεί να παρατηρήσει μία ασήμαντη λεπτομέρεια ή να αντιληφθεί ότι κάποιος ψιθυρίζει (αλλά όχι να ακούσει τι λέει).
Κατηγορία 2 (DC 6): Μπορεί να κρυφακούσει μία συζήτηση ενώ παριστάνει ότι μιλάει με κάποιον άλλο.
Κατηγορία 3 (DC 9): Μπορεί να διακρίνει λεπτομέρειες σε διπλάσια απόσταση από τη φυσιολογική με φως ημέρας και σε x0.5 φορές μεγαλύτερη του φυσιολογικού κατά τη διάρκεια νύχτας.
Κατηγορία 4 (DC 13): Ο χαρακτήρας είναι δύσκολο να αιφνιδιαστεί από μία ενέδρα. Μπορεί να ρίξει ένα Awareness skill check ακόμη κι αν αυτό δεν θα του επιτρεπόταν για να αντιληφθεί ότι οδεύει σε μία ενέδρα.
Κατηγορία 5 (DC 18): Ο χαρακτήρας μπορεί να αισθανθεί απότομες αλλαγές του καιρού ή ακόμη και αφύσικες κινήσεις ανθρώπων ή ζώων στο φυσικό περιβάλλον γύρω του, υπό καταστάσεις φυσιολογικού ή τεχνητού φωτισμού.
Rank 6 (DC 24): Ο χαρακτήρας μπορεί να διακρίνει κίνηση ή λεπτομέρειες μέσα από δυσχερή περιβάλλοντα ή εμπόδια είτε με φως είτε χωρίς φως (στην εμβέλεια της όρασής του) ή ακόμα και να διαβάσει τα χείλη κάποιου σε απόσταση όσο το DC του check σε μέτρα.

Όπως βλέπετε ένας χαρακτήρας που γνωρίζει το Awareness στην 4η κατηγορία και ρίχνει με 1d10, θα πρέπει για να φέρει μία επιτυχία 5ης κατηγορίας (πχ να αισθανθεί μία ξαφνική αφύσικη κίνηση ενός δένδρου κόντρα στο φύσιμα του ανέμου) να έχει συντελεστή τουλάχιστον +8 στο Intuition που επηρεάζει το Awareness skill και να φέρει και 10 στο 10πλευρο.

Όπως φαίνεται σε κάθε skill υπάρχει μία περιγραφή ανά κατηγορία που επιτρέπει στον Χρονικογράφο αλλά και τον παίκτη να αντιληφθούν τη δυσκολία ενός εγχειρήματος του χαρακτήρα αλλά και το τί μπορεί να πετύχει κατά προσέγγιση εάν φέρει το συγκεκριμένο skill DC. Τα DC αυξάνονται κλιμακωτά: +2, +3,+4 κλπ. Εάν ένας παίκτης φέρει 1 θεωρείται αυτόματη αποτυχία. Εάν φέρει το μέγιστο μίας δυνατής ζαριάς είναι απόλυτη επιτυχία (critical). Ο χαρακτήρας μπορεί να χρειαστεί να ρίξει και opposing skill checks. Για παράδειγμα ένας χαρακτήρας κάνει Stealth για να κινηθεί πισώπλατα ενός άλλου χαρακτήρα, και ο 2ος επιχειρεί ένα Awareness check με DC το Stealth roll του πρώτου.

Σε κάθε πετυχημένο check, ο χαρακτήρας προσθέτει τόσους πόντους στην εμπειρία του συγκεκριμένου skill όσο το DC που απαίτησε ο Χρονικογράφος (εάν έφερε παραπάνω δέ μετράει το επιπλέον της ζαριάς εκτός άν ήταν critical οπότε βάζει όλη την εμπειρία που μπορεί να κερδίσει) – ένα συντελεστή ποινής λόγω γνώσης του skill. Όπως και στην πραγματική ζωή όσο περισσότερο γνωρίζει κάτι τόσο πιο δύσκολο είναι να μάθεις κάτι καινούριο πάνω σε αυτό και ειδικά εύκολα. Ενώ όσο πιο ανίδεος είσαι για κάτι τόσο πιο εύκολο είναι εάν θέλεις και προσπαθήσεις να μάθεις.

Όταν ένας χαρακτήρας αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία για την επόμενη κατηγορία, εν ώρα παιχνιδιού αυτομάτως αναβαθμίζει το ζάρι του σε αυτό της επόμενης κατηγορίας για τα συγκεκριμένα skill checks. Σε περίπτωση που ένας χαρακτήρας επιθυμεί μπορεί μετά από ένα session να διαθέσει τους κερδισμένους πόντους εμπειρίας του για να αυξήσει skills τα οποία χρησιμοποίησε πετυχημένα επανειλλημένα κατά τη διάρκεια του session κατά την κρίση του Χρονικογράφου. Σε καμία περίπτωση ένας χαρακτήρας δέ μπορεί με αυτό το τρόπο να ανέβει ολόκληρες κατηγορίες εκτός session.

Είναι φανερό και από το παραπάνω παράδειγμα οτι στα Ηρωικά Χρονικά προσπάθησα να πετύχω την αίσθηση του ρεαλισμού αλλά με όσο το δυνατόν πιο ανώδυνο τρόπο (όχι εις βάρος του gameplay). Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός φαίνεται με έναν απλό συντελεστή + ή – που είναι εμφανής και ήδη υπολογισμένος στο Character sheet του χαρακτήρα.

Εδώ εμφανίζεται και ένα ακόμα πανίσχυρο εργαλείο για τον Χρονικογράφο με τη μορφή optional rule. Εάν αντιληφθεί οτι η ομάδα του έχει εξαιρετικά μεγάλα reactions και φέρνει τα skill checks για την πλάκα, μπορεί να επιλέξει για κάποια ή και όλα τα skill checks, εκτός από το skill DC να ορίζει και skill rank prerequisite για συγκεκριμένα skill checks. Δηλαδή να πεί σε έναν σιδερά της ομάδας οτι απαιτείται Craft: Blacksmithing DC 13 για να επιδιορθώσει μία ασπίδα μεγέθους ML από ατσάλι αλλά και να γνωρίζει το αντίστοιχο skill στην 3η κατηγορία (δηλαδή να ρίχνει με 1d8).

Κάπου εδώ κλείνω το κεφάλαιο skills.Το ίδιο ακριβώς concept χρησιμοποιείται για την εκμάθηση και αύξηση της γνώσης όπλων και ξορκιών (τόσο για Μάγους όσο και για Ιερείς). Δηλαδή όλα μέσω εμπειρίας. Όσο χρησιμοποιείς κάτι τόσο μαθαίνεις. Εάν δέν το χρησιμοποιείς δέ μαθαίνεις τίποτα.

Αυτό όμως είναι το θέμα ενός άλλου post. Ανανεώνω το ραντεβού μας για το επόμενο post που θα έχει θέμα το σύστημα Μαγείας (και ενοώ καθαρά για τους Μάγους).

Σας αφήνω περιμένοντας τις εντυπώσεις και τις ερωτήσεις σας.

_________________
Κοσμάς Ιωαννίδης
Δημιουργός Ηρωικών Χρονικών

http://www.heroicchronicles.com
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Heroic-Chronicles/153535434717229


Tue Jun 14, 2011 10:19 pm
Profile
Am I a bot?
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2011 12:44 pm
Posts: 12
Location: Kavala, Greece
Post Re: Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
Χαιρετώ και συγνώμη για την μακροχρόνια αποχή αλλά μία μετακόμιση σε συνδιασμό με καλοκαίρι και τις υπηρεσίας τηλεφωνίας στην Ελλάδα με άφησαν για 1 και πλέον μήνα χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο.

Όπως είχα αναφέρει θα σας παρουσιάσω αναλυτικά το σύστημα μαγείας των Ηρωικών Χρονικών (κάτι που πιστεύω θα ενδιαφέρει αρκετούς).

Στον κόσμο του Heroic Chronicles υπάρχουν οκτώ διαφορετικές ρουνικές δυνάμεις όπου αντιπροσωπεύουν ένα στοιχείο που υπάρχει στη φύση και σε κάθε έμβιο οργανισμό. Συνδυάζοντας δύο ή και περισσότερες από αυτές τις ρουνικές δυνάμεις δημιουργούνται κάποια παράγωγα τα οποία ονομάζονται σφαίρες. Αυτές οι σφαίρες είναι ένα μέρος των δυνάμεων και αυτή τη γνώση τη ξέρουν μόνο οι Μάγοι. Σε αυτό το σύστημα ο Μάγος θα πρέπει να κρατάει στα χέρια του τον ρούνο για να μπορέσει να επικαλεστεί μαγεία, διότι είναι απαραίτητο συστατικό. Αυτοί οι ρούνοι είναι μικρά κρυστάλλινα κομμάτια από οβελίσκους που υπάρχουν ένας σε κάθε βασίλειο και κανένας δε γνωρίζει την προέλευσή τους και για ποιο λόγο κατασκευάστηκαν.
Σε αντίθεση με τους κληρικούς οι οποίοι όταν κάνουν επικλήσεις μέσο της πίστης τους, διοχετεύουν την ενέργεια των παράγωγων σφαιρών και όχι των ρουνικών δυνάμεων. Οι κληρικοί επειδή δε πιστεύουν ότι ο δημιουργός όλων είναι το ίδιο το σύμπαν, έχουν επίγνωση μόνο ένα μέρος των δυνάμεων, ενώ οι μάγοι γνωρίζουν την ολότητα αυτών των δυνάμεων.

ΡΟΥΝΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΤΟΥΣ
Οι δυνάμεις που εκλύουν οι αστρικοί κρύσταλλοι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στις Elemental και στις Universal. Στην αρχή του Campaign δίδεται η δυνατότητα στον υποψήφιο μάγο να επιλέξει ανάμεσα σε δύο δυνάμεις. Η μία από αυτές θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε Elemental.

Elemental Powers
AIR EARTH FIRE WATER

Universal Powers
DARKNESS LIGHT MIND SPIRIT

Παρακάτω υπάρχει ένας επεξηγηματικός πίνακας που δείχνει όλες τις παράγωγες σφαίρες που σχηματίζονται όταν συνδυάζονται δύο ρουνικές δυνάμεις. Ο μάγος μπορεί να χρησιμοποιήσει την φαντασία του και να δημιουργήσει κάποια ξόρκια έχοντας σαν βάση αυτές τις έννοιες, ανάλογα την περίσταση που χρειάζεται.

WATER AIR FIRE EARTH MIND DARKNESS LIGHT
AIR Weather
FIRE Acid Empowerment
EARTH Plants Travel Magma
MIND Visions Telekinesis Domination Glyphs
DARK Affliction Illusions Void Demons Corruption
LIGHT Healing Celestial Forces Enlightenment Protection Purification Shadows
SPIRIT Body Haste Resolve Animals Knowledge Undeath Banishment

Κάθε δύναμη έχει έξι επίπεδα διαβάθμισης και όσο ποιο μεγάλο επίπεδο επικαλείται ο μάγος, τόσο ποιο ισχυρά ξόρκια θα συνθέσει. Σε κάθε επίπεδο δύναμης αναγράφονται ακριβώς τα όρια του ξορκιού που μπορεί να συνθέσει. Αυτά τα όρια χωρίζονται σε basic effects, innate effects και sub effects. Ο μάγος μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα basic effects όταν μαθαίνει μία δύναμη και τα sub effects σε κάθε επίπεδο μετά το πρώτο. Όταν ένας μάγος επικαλείται ξόρκια υπάρχει ένας ειδικός πίνακας εμπειρίας που του δίνουνε advancement points τα οποία ορίζουνε την εξέλιξη του μάγου στην δύναμη που χρησιμοποιεί. Κάθε ρουνική δύναμη έχει τα εξής όρια σε advancement points:

Rank 1 2 3 4 5 6
Adv. Pts 50 100 200 400 800 1600

ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΓΕΙΑΣ
Οι φιλοσοφίες χειρισμού μαγείας βοηθάνε τον μάγο να ορίσει όπως επιθυμεί τα ξόρκια του. Όλοι οι μάγοι ξεκινάνε το campaign εξειδικευμένοι σε μία φιλοσοφία χειρισμού μαγείας, αλλά παράλληλα μπορούν να χειριστούν και όλες τις άλλες. Οι σχολές μαγείας δεν είναι talents, απλά έχουν τον ίδιο τρόπο επιβράβευσης. Κάθε φορά που χρησιμοποιεί ξόρκια με την φιλοσοφία που είναι ειδικευμένος τότε κερδίζει τα ίδια advancement points με αυτά που κέρδισε με το ξόρκι του, διά των αριθμό των φιλοσοφιών που χρησιμοποίησε. Κάθε rank σχολής μαγείας έχει τα εξής όρια σε advancement points:

Rank 1 2 3 4 5 6
Adv. Pts 50 100 200 400 800 1600

Όταν ένας χαρακτήρας κερδίζει κάποια ranks σε μία σχολή μαγείας του δίδεται πρόσβαση σε ποιο ισχυρές ιδιότητες που δίνει κάθε σχολή. Οι σχολές μαγείας που υπάρχουν είναι οι εξής:

Clockwork wise Philosophies
Creation Flexibility Summoning Concentration

Counter Clockwork wise Philosophies
Deflection Senses Combination Transmutation

ΙΣΧΥΣ ΤΩΝ ΞΟΡΚΙΩΝ
Η ισχύς των ξορκιών είναι έξι διαφορετικοί παράμετροι που ορίζουν τι επηρεάζει το ξόρκι ή το πόσο πιο ισχυρό θα είναι. Κάθε παράμετρος της ισχύος των ξορκιών έχει έξι επίπεδα ενδυνάμωσης, τα οποία φυσικά απαιτούν κόστος 1 astral ανά επίπεδο της παραμέτρου.
Power of Spell
Distance Area Duration Targets Spell DC Potency

Στη δημιουργία των χαρακτήρων ο μάγος δεν μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα επίπεδα από τις παραμέτρους, παρά μόνο το πρώτο. Επίσης ανάλογα το συνολικό rank που κατέχει σε orientation η profession talents και το Intelligence modifier του, του δίνει το δικαίωμα να επενδύσει πάνω από το πρώτο επίπεδο στις παραμέτρου ισχύος, αλλά τα όρια προκαθορίζονται από την αρχή. Για παράδειγμα κάθε μάγος μπορεί να χρησιμοποιήσει το πρώτο επίπεδο από κάθε παράμετρο. Αν αυτός ο μάγος έχει INT 15 και συνολικά 3 ranks σε profession και orientation talents τότε μπορεί να ορίσει τα όρια στις παραμέτρους της ισχύος ως εξής:

Distance Ο Ο Ο Ο Ο Ο (κύκλος x Perception score)
Area Ο Ο Ο Ο Ο Ο (κύκλος x Perception modifier)
Duration Ο Ο Ο Ο Ο Ο
Targets Ο Ο Ο Ο Ο Ο
Spell DC Ο Ο Ο Ο Ο Ο
Potency Ο Ο Ο Ο Ο Ο

Σύμφωνα με το παραπάνω πινακάκι ο μάγος του παραδείγματος μπορεί να αξιοποιήσει τις παραμέτρους Distance, Area, Spell DC, damage μέχρι το δεύτερο επίπεδο, ενώ στις παραμέτρους Duration, Targets μπορεί να αξιοποιήσει μέχρι το τρίτο επίπεδο για τα ξόρκια του.

Παράδειγμα ξορκιού:
Ας υποθέσουμε οτι ένας μάγος θέλει να πετύχει με ένα Fireball 3 στόχους. Ορίζει το επίπεδο που του δίνει αυτή τη δυνατότητα από τον Ρούνο (πχ. Fire Rune, rank 2), ορίζει την απόσταση που είναι αυτοί βάσει των κύκλων της παραμέτρου (distance), τους στόχους (targets), τη δυσκολία του Spell (Spell DC) την αυξημένη ζημιά που ενδεχομένως θέλει να προκαλέσει (potency), και απο κεί και πέρα εάν έχει στο κατάλληλο επίπεδο τη φιλοσοφία control για παράδειγμα μπορεί είτε να προκαλέσει το fireball κατευθείαν μπροστά τους, ή να το κάνει launch από τον ίδιο, εάν γνωρίζει τη φιλοσοφία flexibility μπορεί να περάσει εμπόδια που παρεμβάλλονται στη νοητή γραμμή ή να κάνει το fireball τηλεκατευθηνόμενο κλπ. Ό,τι επενδύει κοστίζει 1 ΑP. Στο τέλος το σύνολο των AP που κοστίζει είναι το κόστος του ξορκιού. Π.χ 23. Ρίχνει ένα distortion check για να δεί εάν θα διαστρεβλώσει τη φύση ή το περιβάλλον γενικότερα γύρω του και εφόσον κάτι τέτοιο δέ συμβεί το ξόρκι εκτελείται κανονικά. Εάν οι στόχοι αποτύχουν σε ένα Reflex/Dodge check τρώνε κανονικά τη ζημιά του fireball.

Με αυτό το τρόπο το σύστημα μαγείας των Ηρωικών Χρονικών διασφαλίζει τα εξής:

Απόλυτο έλεγχο της μαγείας από την πλευρά του μάγου που συνεπάγεται μεγαλύτερο βάθος και δυσκολία πρόβλεψης καταστάσεων από την πλευρά του Χρονικογράφου καθώς δέν υπάρχει η λογική "έχει άλλα 2 magic missile που μπορεί να τα στείλει σε Χ απόσταση ή να κάνει Χ πόντους ζημιάς, άρα θα βγάλω αυτό τον αντίπαλο".
Ρεαλισμό καθώς η μαγεία είναι απρόβλεπτη.
Γρήγορο και ευέλικτο σύστημα διαχείρισης ενός συστήματος με astral (ή mana άν προτιμάτε) points από τον παίκτη χωρίς πολύπλοκους πίνακες και ανάγνωση (το κόστος είναι πάντα 1 ανά κύκλο επένδυσης).
Δυνατότητα ο μάγος να κάνει ένα ξόρκι που θα κάνει τη διαφορά όχι γιατί θα έχει πιάσει ένα lvl μετά από Χ καιρό αλλά από την πρώτη στιγμή (άσχετα άν μετά θα γεμίσει πάλι ενέργεια του χρόνου που λέει ο λόγος).

Θα ετοιμάσω ένα post για το σύστημα των Ιερέων καθώς και ένα για το σύστημα μάχης με παραδείγματα για να κλείσω τον κύκλο της παρουσίασης. Αναμένω τις απορίες σας αλλά φυσικά και τη συμμετοχή σας στο site των Ηρωικών Χρονικών.

_________________
Κοσμάς Ιωαννίδης
Δημιουργός Ηρωικών Χρονικών

http://www.heroicchronicles.com
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Heroic-Chronicles/153535434717229


Tue Aug 02, 2011 11:36 am
Profile
Rookie
User avatar

Joined: Fri Dec 17, 2010 6:36 pm
Posts: 235
Location: Ragnarok Solar System
Post Re: Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
τωρα το διαβασα...πολυ ωραιο ακουγεται..

_________________
Image
Image


Tue Feb 28, 2012 11:03 pm
Profile
Am I a bot?
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2011 12:44 pm
Posts: 12
Location: Kavala, Greece
Post Re: Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
Ευχαριστώ για το χρόνο σου και για το πρώτο σχόλιο. Δέν έχω ακουστεί γιατί κάνουμε μία μεγάλη αναβάθμιση στο σύστημα μαγείας (το δουλεύουμε 5 μήνες τώρα) με τα παιδιά από την beta testing ομάδα προκειμένου να το σουλουπώσουμε όσο γίνεται πριν το δώσουμε εξωτερικά για testing. Οι αλλαγές θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μάρτη οπότε και θα μπορώ να postάρω νεότερα σχετικά με αυτό.

Εν τω μεταξύ ,για οποιεσδήποτε περαιτέρω πληροφορίες θα χαρώ να απαντήσω σε απορίες, mail κλπ.

Κοσμάς

_________________
Κοσμάς Ιωαννίδης
Δημιουργός Ηρωικών Χρονικών

http://www.heroicchronicles.com
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Heroic-Chronicles/153535434717229


Wed Feb 29, 2012 12:14 pm
Profile
Rookie
User avatar

Joined: Fri Dec 17, 2010 6:36 pm
Posts: 235
Location: Ragnarok Solar System
Post Re: Review / Presentation Ηρωικά Χρονικά RPG
το στυστημα μαγειας ειναι το καλυτερο που εχω δει(δε εχω δει πολλα ,αλλα πρωτη φωρα βλεπω κατι τοσο customisable απο την πλευρα του παιχτη)

_________________
Image
Image


Wed Feb 29, 2012 9:34 pm
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.