View unanswered posts | View active topics It is currently Sun Sep 15, 2019 10:33 pm



Reply to topic  [ 8 posts ] 
 Erratas and Home Rules 
Author Message
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Erratas and Home Rules
Θα διευκρινίζονται εδώ από τους GMs τα erratas όπως αναρτόνται κανονικά (σε περίπτωση που δεν έχουμε βιβλία με τα καινούργια errata) όπως και τα όποια home rules βγάζουμε ανά διαστήματα.

Συμβουλεύομαστε και αυτό το Site

http://swrpg.tumblr.com/archive

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Sat Jun 05, 2010 10:32 am
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Starships of the Galaxy Errata 1.0

Make sure you’re up to date with the first set of errata for Starships of the Galaxy Saga Edition. For your convenience, this errata will also be added to the Rules section of this Web site.
p. 18 – Squadron Tactics Talent
The ace pilot’s Squadron Tactics talent can be used only to confer non-attack pattern maneuvers on your squadron.
p. 25 – Corellian Slip
The Corellian slip maneuver allows you to make an attack as a free action (not a swift action) when you enter your target’s square.
p. 31 – Fighter Groups
Joining a fighter wing ends your actions for the round; any unused actions (including readied actions) are lost. If you choose to delay on the fighter group’s turn, you automatically leave the group.
Once the leader of a fighter group is chosen, it can be changed only once per round on the group’s turn. When the first fighter joins another to form the wing, the first leader is chosen at that time.
Fighter groups can use starship maneuvers only if every member of the fighter group has that maneuver. When the maneuver is used, every member of the fighter group uses it. If a member of the group has an attack pattern maneuver active when it joins the group, its effects are lost (the fighter group is, itself, like an attack pattern).
p. 47 – Table 3-5: Weapon Systems
The footnote in the table should read: “1 Colossal (frigate) or larger starships only”.
p. 47 – Table 3-7: Starship Accessories
Extended range should have an EP cost of 1.
p. 52 – Table 3-8: Stock Ship Types
The Strength scores for the following stock ships should be changed as noted:
Battlecruiser: 100
Cruiser: 94
Frigate: 60
Corvette: 58
Heavy Freighter: 56
p. 100 – Interdictor Cruiser
Under the entry for the gravity well projector, the area of effect should be a 3x3 square starship-scale area, not 4x4.
p. 158-159 – Y-Wing
All three Y-Wing models should have SR 25.

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Sat Jun 05, 2010 10:59 am
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Clarifications: Mind Trick (p98 core book)
You use the force to alter target perceptions or plant a suggestion in its mind (12 squares away, 1 standard action)
Χρησιμοποιείται με τους εξής τρόπους
Εάν έχεις ίσο ή ξεπεράσεις το will defence του αντιπάλου τότε μπορεί να κάνεις τα παρακάτω:
1) Να δημιουργήσεις μια προσωρινή αυταπάτη η οποία αποσπά τον εχθρό και επιτρέπει σε εσένα να χρησιμοποιήσεις stealth skill ακόμα και αν γνωρίζει ότι είσαι εκεί (vanish on plain sight για όσους θυμούνται)
2) Κάνεις μια προσποίηση ώστε η επόμενη επίθεσή σου να αγνοήσει το dexterity bonus του (αν έχει) στην επόμενη επίθεσή σου
3) Κάνεις μια κατά τα άλλα δυσάρεστη πρόταση/ εισήγηση να φαίνεται απολύτως λογική. Πρέπει να μπορείς να επικοινωνήσεις με τον στόχο σου (αντίπαλο) και δεν πρέπει η εισήγηση να τον κάνει να νιώθει ότι απειλείται η ζωή του. Ο αντίπαλος δεν θα καταλάβει μετά ότι ότι έκανε κάτω από την επιρροή του mind trick ήταν απαράδεκτο.
4) Γεμίζεις τον αντίπαλό σου με τρόμο και τον αναγκάζεις να το σκάσει από τη μάχη με μέγιστη ταχύτητα για 1 λεπτό. Αν τραυματιστεί σταματάει να τρέχει και το effect κόβεται. Επίσης αν ο αντίπαλος είναι ίσου ή μεγαλύτερου level από τον χαρακτήρα σου τότε δεν μπορεί να ασκήσεις τρόμο επάνω του.

SPECIAL: Εάν κάνει πρόταση/εισήγηση μπορείς να ξοδέψεις 1 force point ώστε να βελτιώσεις τη στάση του αντιπάλου σου κατά ένα βήμα + 1 βήμα ανά 5 πόντους που υπερβαίνει το roll στο Use the force το Will defence του αντιπάλου.

Όπως γίνεται κατανοητό από το Special (και κάτι που δεν μετρούσαμε μέχρι τώρα) συνυπολογίζεται η στάση του αντιπάλου απέναντι στον παίκτη. Άρα:
1) Βάση του persuasion το οποίο έχει πίνακα με τα attitude steps (table 4.4, pg 71) ισχύουν τα εξείς
Hostile: -10, Takes risks to harm you, usually attacking on sight
Unfriendly: -5, Wishes you ill but won't go out of its way to harm you
Indifferent: -2, Regard you as neither a threat nor an ally and probably doesn't attack you
Friendly: 0, Wishes you well but won't take life-threating risks on your behalf
Helpful: +5, Take riks to help you.

2) Όσον αφορά το terror που μπορείτε να κάνετε ισχύουν τα ακόλουθα αναλόγως τη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόχος

Target is helpless or completely at your mercy +5
Target is clearly outnumbered or disadvantaged +0
Target is evenly matched with you -5
You are clearly outnumbered or disadvanged -10
You are helpless or completely at the target's mercy -15

Άρα βάση των παραπάνω. Ας δούμε έναν Rally master mandalorian έχει will defence 18. Του κάνει ένας τυχαίος jedi lvl 5 Mind Trick με Use the force +16 (trained, skill focus, +4 από Char Modifier). Αυτό σημαίνει ότι στη προηγούμενη περίπτωση (μέχρι και πέρσι ήθελε 2+ στο ζάρι για να πετύχει. Τώρα όπως γίνεται κατανοητό ο εχθρός θεωρείται hostile και άρα θέλει 12+ στο ζάρι. Και πάλι σχετικά είναι καλό σαν ποσοστό δεν είναι όμως γελοίο.

Ας πούμε ότι ο ίδιος στόχος είναι μικρότερου lvl (δεν είναι αλλά ας πούμε) και ο Jedi αποφασίζει να κάνει terror. Αυτό προφανώς είναι ανά περίπτωση καθότι στο 18 will defence θα προστεθεί ή αφαιρεθεί κάτι ανάλογα της κατάστασης. Σε περιπτώσεις μαχών θα πιθανολογούσαμε ότι το λιγότερο θα ήταν 23 και το περισσότερο 33 μιας και μιλάμε για mandalorian rally master.

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Sat Oct 16, 2010 1:04 pm
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Clarifications: Vehicle Combat & Manoeuvres

Πέρα από τα κλασικά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος πάνω σε ένα σκάφος (standard actions, aid another etc) υπάρχουν actions τα οποία χωρίζονται σε κατηγορίες, Gunner, pilot, System Operator, Engineer

Gunner Only:

Swift Actions:
 Aim
Standard Actions:
 Attack with Vehicle Weapons: οποισδήποτε gunner μπορεί να χρησιμοποιήσει τα όπλα του οχήματος. Αν είναι trained pilot κερδίζει +2

Pilot Only:

Move Actions:
 Move the ship

Full Round Actions:
 Full Attack: if capable for more than one attack you can do it.

Standard Actions:
 Attack Run: Standard action, move up vehicle speed (min 2) in a straight line directly towards the target. Gain +2 bonus on attack roll and -2 on Reflex Defence until the start of next turn. You cannot pass through enemies squares.
 Dogfight (you lock the enemy on a square):
o For airspeeders or starships. Pilot check -5 opposed to the enemy’s and if succesfull engaged to fight.
o During dogfight: If another fires into the dogfight it takes -5 penalty unless it has precise shot feat.
o Attacking on dogfight: Standard opposing pilot check. If successful a single attack with a vehicle weapon as a swift action can be made. If not successful you cannot attack and the gunners take -5 until next turn.
o Disengaging: Opposed pilot check as move action. If failed -5 penalty on your gunners

Swift Actions:
 Full Stop
 Increase Vehicle Speed (DC 20 as a swift action to push it beyond its normal limits, that is +1/5 points above DC20)

Full Round Actions:
 All out movement: 4 times the normal speed, no dexterity bonus to reflex defense.
 Ram: Pilot check -10 against Reflex Defense for collision (according to table 10-3 p173 core book). If the ship is in all out movement double the damage. If the pilot has Vehicular Evasion he can reduce or negate the damage his vehicle and its passengers take when rammed by another vehicle.

Reactions:
 Avoid Collision: DC 15 pilot check for halving the damage.
 Starship Scale: if successful then no collision.

System Operator:

Swift Actions:
 Raise or lower shields: Swift action activates or deactivates the shields of your vehicle
 Recharge shields: 3 swift actions at the same turn or consecutive turns DC 20 mechanics to increase current shield rating by 5 up to normal maximum

Engineer:
Swift Actions:
 Reroute Power: 3 swift actions (same turn of consecutive) DC 20 Mechanics to move +1 on condition track.

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Sat Oct 16, 2010 1:43 pm
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Area Attack Roles

When you make an area attack you make a single attack attack roll. If your modified attack roll result is equal to 10 or higher compare the result to the reflex defense of every target in the area. Creatures that are hit take full dmg, creatures that are missed take half dmg Natural 20 hits all targets in the area but doesn't deal double dmg. Evasion feat rules apply as normal.

Κοινώς αν φέρετε με τα modifiers πάνω από 10 τότε κοιτάμε αν χτυπατε κάποιον διαφορετικά no dmg.

Sourcebook Rebelion Era, p 49, 2nd colume, 1st paragraph.

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Thu Oct 28, 2010 9:43 pm
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Star Wars Saga Campaign - p. 44 – Wealth Talent

Change reference to “your noble level” to “your class level”

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Mon Dec 20, 2010 10:23 pm
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Stun Damage - Errata

Also please note that stun damage is being errata’d. Weapons do stun damage equal to regular damage (as was the intention all along, but an old version of the table got included in the book). So, you then compare this to the target’s damage threshold, THEN halve it and subtract it from their hit points. Most of the time, stun bolts will drop you down the condition track at mid-levels, and at low levels sometimes it just knocks you out via hit points.

Stun works on low-level characters well, mid-level characters moderately well but still having a solid mechanical effect, and high level characters not so well (because, really, stunning the 20th level Sith Lord is not only anticlimactic but also boring as hell). Against nonheroic, stun is double plus good, especially as you rise in levels, which achieves the stated design goal of the stun rules. It’s not something you should be using against the big bads.

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Mon Dec 20, 2010 10:26 pm
Profile YIM
King Spammer
User avatar

Joined: Sat Apr 08, 2006 12:40 pm
Posts: 5058
Location: P.Rafti
Post Re: Erratas and Home Rules
Assist Action/Skill etc

Μέχρι πρότινως το μόνο που χρειαζόταν ήταν να φέρετε ένα υπέροχο 10κι αφού είστε trained στο skill και όλα πηγαίναν πρίμα.
Μετά από διάβασμα των Essentials στη 4th (credits στον Χρήστο) τουλάχιστον για το τραπέζι μου θα γίνουν οι εξείς αλλαγές ως δοκιμή για να δούμε αν μπορεί να δουλέψει με υγεία στο Star Wars.
Assist Check DC: 10 + 1/2 του level του χαρακτήρα που βοηθάτε. Αν το πετύχετε δίνεται +2 σε αυτόν που βοηθάτε αν όχι -1.

_________________
"Αν δεν μπορείς να προσθέσεις μέρες στην ζωή σου προσθέσε ζωή στις μέρες σου..."
Δημήτρης Κοντοπίδης ετων 30 (πάσχει από θανατηφόρα κληρονομική νόσο).


Sat May 14, 2011 11:45 am
Profile YIM
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.