Guldor wrote:
Κοίτα silver πολλά μπορούμε να πούμε όπως για παράδειγμα γιατί πρέπει να δουλεύει κάποιος μέχρι τις 12 το βράδυ και αν όχι 12 βάλε ότι ώρα νομίζεις (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου) αλλά δεν θέλω να τα πώ γιατί θεωρώ ότι δεν θα έχει νόημα.
Φυσικά δεν θα έχει νόημα, γιατί είναι off topic, δεν απάντησα σε αυτό!
Και by the way, δεν δουλεύω μέχρι τις 12 (εκτός ελάχιστον εξαιρέσεων που φαντάζομαι συμβαίνουν σε όλους) ούτε παίζω μόνο μια ώρα την μέρα στις 12-1, άλλες μέρες μπορεί να παίξω 5 ώρες και άλλες να μην μπω καθόλου. Παράδειγμα έδωσα :p
doc wrote:
Και για να περάσουμε και λίγο στα πιό "σοβαρά", η όλη διαδικασία των παιγνιδιών αυτών αποβλέπει στη χρήση (και όχι απαραίτητα την ανάπτυξη) των λεγόμενων "αυτοματοποιημένων κινήσεων", οι οποίες, εξ ορισμού, αντιτίθενται στην έννοια σκέπτομαι και ενεργώ. Μπορεί να σας φαίνεται λάθος αυτό που λέω γιατί ίσως να υποστηρίξετε ότι εάν δεν σκεφτείς δε μπορεί να εξολοθρεύσεις το ένα ή το άλλο τέρας αλλά σκέφτεσαι (ελάχιστα) μόλις το πρωτοσυναντήσεις ή (περισσότερο) αφού σε σκοτώσει. Μόλις το ΞΑΝΑσυναντήσεις όμως, αυτά που πρέπει να κάνεις γίνονται αυτοματοποιημένα και, συνεπώς, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη. Η θεωρία και πρακτική πλέον των "αυτοματοποιημένων αντιδράσεων" χρησιμοποιείται ευρύτατα από κυβερνητικούς μηχανισμούς για τον "έλεγχο" των δυνάμεων καταστολής πρωτίστως αλλά και τον "έλεγχο" των πολιτών, έτσι ώστε να προδιαγράφεται η αντίδρασή τους σε συγκεκριμένες καταστάσεις.
Το χοντραίνεις λίγο, αλλά σου δίνω κάποιο δίκαιο στον αυτοματισμό και προφανώς στο ότι στα live rpg οι δυνατότητες σου είναι ΠΟΛΥ περισσότερες. Μην ξεχνάς ότι ο αυτοματισμός ισχύει σε κάθε computer game, διότι παίζεις με ένα προγραμματισμένο σύνολο κανόνων οπότε οι επιλογές σου είναι συγκεκριμένες, αλλά για να υφίσταται σαν παιχνίδι θα πρέπει ΠΑΝΤΑ να έχεις επιλογές. Στο θέμα του ότι κάνεις πάντα τα ίδια έχεις δίκιο όταν είσαι μόνος σου και πολεμάς απλά mobakia στο παιχνίδι για να πάρεις Loot (γνωστό και ως 'farming') καθότι οι τακτικές σου ανάλογα με το class σου και to mob είναι οι ίδιες κάθε φορά από την στιγμή που θα το μάθεις.
Εχεις άδικο όμως τόσο για τα instances (dungeons) όπου χρειάζονται και χρησιμοποιούνται τακτικές (όλο και πιο δύσκολες όσο μεγαλώνει το level σου), αλλά κυρίως στο end-game του παιχνιδιού (level 70 πλέον) to οποίο είναι το πραγματικό 'ζουμί' του - δηλαδή στα 'raids' που γίνονται με πολλούς άλλους παίκτες και στα οποία χρειάζεται πολύ μεγάλος βαθμός οργάνωσης και συνεργασίας, τόσο στην διαμόρφωση των skills και των classes, όσο και στα requirements για τα consumables και gear που θα χρειαστείς κατά την διάρκεια του raid, και κυρίως στην τακτική που θα ακολουθήσεις, που φυσικά διαφέρει ανά boss. Και για να μην νομίζετε ότι οι τακτικές στο end game είναι μία πρόταση του στυλ 'εσείς αυτό, εμείς αυτό ρίξτε μια ματιά στην οδηγίες που έχουμε φτιάξει και μας έχει δοθεί άδεια να Postaroume στο επίσημο site στην Ελλαδα για όλους τους gamers:
http://www.worldofwarcraft.gr/forum/t1857.html
Οπως βλέπετε το κάθε boss έχει δικιά του στρατηγική. Τις οδηγίες τις φτιάχνουμε διαβάζοντας-ακούγοντας τις εμπειρίες άλλων που έχουν ξαναπάει, και προσαρμόζοντάς τες στο δικό μας raid. Οταν ένα boss το ρίχνουμε, τις ολοκληρώνουμε με τον τρόπο που το ρίξαμε εμείς (συνήθως υπάρχουν και άλλοι τρόποι) και το Postaroyme εκεί και για άλλα Ελληνικά guilds να πάρουν μια ιδέα. Οταν νικήσεις όλα τα bosses ενός raiding dungeon, προχωράς στο επόμενο σε βαθμό δυσκολίας που φυσικά έχει άλλες τακτικές και κάθε boss θα πρέπει να αναλυθεί ξεχωριστά.
Για να σου δώσω ένα μέγεθος, οι οδηγίες από αυτό που βλέπεις μόνο μερικά από τα bosses του πρώτου (και φυσικά πιο εύκολου) dungeon στο expansion του Burning Crusade! Οπως αρχίζετε να βλέπετε ναι μεν υπάρχει αυτοματοποίηση σε κάποιες φάσεις (ειδικά στο leveling που είναι και ο τομέας που έχετε δει οι περισσότεροι, όταν σκοτώνεις τερατάκια) ταυτόχρονα όμως υπάρχει μεγάλο περιθώριο για ανάπτυξη τακτικών, συνεργασίας και σκέψης.
Δεν φαντάζομαι να πιστεύει κανείς ότι 2 χρόνια παίζουμε ένα παιχνίδι στο οποίο απλά πατάμε 2 κουμπάκια αυτοματοποιημένα.. η πιο ωραία φάση είναι όταν συζητάμε στο Teamspeak ή στα forum την άλλη μέρα τι κάναμε λάθος χτες, και με πια τακτική θα έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα την επόμενη
Φυσικά για να επανέλθω, και αυτό γίνεται abuse. Εμείς έχουμε 3 raids την εβδομάδα ας πούμε 3.5 ώρες το καθένα (και είμαστε και στα όριά μας), ενώ άλλα guilds (πολύ πιο "προχωρήμένα" από εμάς) κάνουν καθημερινά 8ωρα raids (!), 6 φορές την εβδομάδα (!!!), και λογικό είναι να είναι πολλά dungeons πιο μπροστά από άλλους. Τι μας ενδιαφέρει πόσο καίγεται ο καθένας όμως? Πρόβλημά τους αν αυτή θέλουν να είναι η ζωή τους αν και το φαινόμενο είναι όντως θλιβερό. Εμείς απλά παίζουμε στον χρόνο που μπορούμε και θέλουμε να αφιερώσουμε για gaming
PS Having said that, επειδή πολύ 'υπέρμαχος' του online ακούγομαι με αυτά τα post, ανάλογες συζητήσεις έχω κάνει πάρα πολλές φορές για τον αντίθετο ακριβώς λόγο, καθότι οι 'onliners' με ξέρουν σαν δηλωμένο board gamer, και ουκ ολίγους έχω στρέψει (και θα συνεχίσω να στρέφω) στο να γνωρίσουν τις επιτραπέζια μορφή των παιχνιδιών
